Als je een deal sluit met een klant moet je een account aanmaken. De klant krijgt namelijk dan ook onze standaard mail met een verwijzing naar onze algemene voorwaarden. Deze moet hij gezien/geaccepteerd hebben voordat je een factuur stuurt. Op onze betalingstermijn zijn namelijk onze algemene voorwaarden van toepassing. 

 

Stappen om een klant toe te voegen:

  1. Ga naar 'gebruikers', 'nieuwe toevoegen'
  2. Kies een gebruikersnaam zonder spaties
  3. Je hoeft niet op 'wachtwoord tonen' te klikken tenzij je het wachtwoord wil bepalen voor de klant
  4. Laat het vinkje aanstaan bij 'gebruikersmelding versturen'
  5. Kies als rol: 'horeca' of 'retail'. De andere zijn voor ons namelijk.
  6. Kies geen 'secondary role'
  7. Klik op 'nieuwe gebruiker' om het account aan te maken
  8. De klant krijgt nu een mail met bevestiging.

Je kunt er voor kiezen om zelf de adres gegevens aan te passen zodat je de factuurgegevens al direct in kan voegen bij het aanmaken van een eerste order. Hiervoor ga je naar 'gebruikers', 'alle gebruikers' en kies je voor bewerken.

Je wilt handmatig een bestelling toevoegen. Afhankelijk van voor wie de bestelling is klik je rechts boven in het scherm eerst op 'weergeven als'

Beheerder - als de bestelling voor onszelf is

Admin Guest - als de bestelling voor particulieren is

Admin horeca - voor horecaklanten

Admin retail - voor retail klanten

de overige rollen zijn voor de klanten zelf en moet je niet gebruiken

Stappen:

  1. Ga naar 'Woocommerce', 'Bestellingen' en kies 'bestelling toevoegen'
  2. Kies de juiste bestelstatus
  3. Selecteer een klant of typ handmatig de adres gegevens in. (vergeet niet de adresgegevens ook bij verzendadres in te voeren/kopieren)
  4. Klik op 'items toevoegen'
  5. Kies voor 'product(en) toevoegen' 
  6. LET OP: voor sixpacks en doosjes moet je eerst het aantal invullen, daarna pas het product zoeken. Je kunt op een of andere manier niet later het aantal aanpassen. Bij flesjes kan dat wel. (BUG: De voorraad neemt helaas maar met 1 stuk af ipv het aantal dat jij in vult)
  7. Wil je de prijs aanpassen of bij flesjes het aantal. Klik dan op het potloodje en onderin verschijnt een veld met 'Garagebox' daar kun je zowel aantal als totaalprijs aanpassen.
  8. Wil je verzendkosten toevoegen klik dan nogmaals op 'items toevoegen' en kies 'voeg verzending toe'. Wil je dat de klant ook de mail krijgt met verzendinformatie selecteer dan de verzondoptie: Weighted Based Shipping. Je kunt ook de prijs aanpassen. Het linker vakje van de prijs is Excl. BTW. 
  9. Klik op 'opslaan' en op 'herbereken'.
  10. Om Jeroen te helpen kun je bij 'extra velden' op 'nieuwe toevoegen' klikken en typ 'Verkocht door' in het linker invulveld en je naam in het rechterveld.
  11. Klik daarna op 'bijwerken' of 'aanmaken'

Let op:

  • Bestellingen die op 'afgerond' of 'in behandeling' staan kunnen niet worden aangepast. verander daarvoor eerst de status.
  • Zodra je producten toevoegt aan je order gaan er bierflesjes van de voorraad af. Zie ook de notities aan de rechterkant

Ga naar de betreffende bestelling.

Klik dan op het potloodje en onderin verschijnt een veld met 'Garagebox' daar kun je zowel aantal als totaalprijs aanpassen.

Vergeet niet op 'opslaan' en 'herbereken' te klikken en daarna bovenin op 'bijwerken'

Voor flesjes werkt deze manier. Voor sixpacks en doosjes helaas niet. Daarvoor moet je het product eerst weghalen d.m.v. het kruisje en daarna opnieuw toevoegen. Voordat je het product zoekt vul je eerst het aantal in. (BUG: De voorraad neemt helaas maar met 1 stuk af ipv het aantal dat jij in vult)

Als je tijdens het aanmaken van een bestelling niet de juiste verzendmethode toevoegt en toch op 'in behandeling' zet krijgt de klant een lege mail.

  1. Bij het aanmaken van een order klik je op 'item(s) toevoegen'
  2. Klik op 'voeg verzending toe'
  3. Klik op het potloodje
  4. Wil je dat de klant ook de mail krijgt met verzendinformatie selecteer dan de verzondoptie: Weighted Based Shipping.
  5. Je kunt ook de tekst aanpassen die op de regel van de verzendkosten komt te staan.
  6. De prijs die je invult is Exclusief BTW (als er 2 vakjes zijn gaat het om het linkervakje)
  7. Klik op 'Opslaan', 'Herberekenen' en bovenin op 'Bijwerken'

De verschillende statussen zetten verschillende mails in werking. Let dus goed op welke status je een bestelling zet.


Wachtend op betaling:
Er wordt geen mail gestuurd, maar ook geen factuur aangemaakt. Deze status is alleen handmatig in te stellen. Je zult dus zelf op genereer factuur moeten klikken om een factuur aan te maken. Als je een email adres hebt ingevuld zal er nu wel een factuurmail uit gaan. Wil je dat niet dan moet je handmatig het emailadres uit de bestelling halen.


In de wacht:
Is bedoeld voor horeca en retail klanten. Er gaat namelijk automatisch een horeca/retail gerelateerde mail uit dat er nog niet betaald is en er wordt een factuur aangemaakt en verstuurd.
Hiervoor moet je dus wel een e-mailadres hebben ingesteld. De status kan zowel handmatig worden ingesteld bij het handmatig toevoegen van een bestelling of wanneer een klant via de login zelf een bestelling in voert en nog niet direct betaald (=directe overboeking)


In behandeling:
Afhankelijk van de verkozen verzending wordt er een mail gestuurd. Vaak staat daarin dat al betaald is. Daarnaast wordt er een factuur aangemaakt en verstuurd.

De volgende verzendopties genereren de volgende mails
Afhalen -  alleen mogelijk voor guests: mail met afhaalinformatie en onze telefoonnummers
Verzending (alleen NL)  - alleen mogelijk voor guests: mail met wanneer we verzenden
Wordt afgeleverd - alleen mogelijk voor retail/horeca: horeca/retail gerelateerde mail met dat de betaling is ontvangen

Let op! Maak je handmatig een bestelling aan 'in behandeling' en vul je niet een verzendoptie in dan wordt er wel een mail gestuurd maar deze is zo goed als leeg!


Afgerond:
Als je de bestelling hebt geleverd/is opgehaald zet je de bestelling op 'afgerond'. Onafhankelijk van of er al betaald is.
Er wordt geen mail gestuurd behalve bij klanten die de optie Verzending (Alleen NL) heeft. Aan die klanten wordt namelijk de track&trace mail gestuurd.

 

 

Rauw Brouwers

We hebben een account voor je aangemaakt op Rauw Brouwers

Ha $voornaam,

We hebben net een account voor je aangemaakt op rauwbrouwers.nl.

Welkom en gaaf dat we samen gaan werken! Laten we een ding duidelijk maken: jij bent voor ons van onschatbare waarde! Het uithangbord van Rauw Brouwers. Immers ben jij degene die onze bieren schenkt of verkoopt aan de consument.

Hoe beter jij ons verhaal weet over te brengen, hoe meer ons bier gaat stromen. Onze bieren zijn niet gemaakt om op een plank te staan. Er moet gedronken worden, er moeten bitterballen op tafel en er moet nog een bier besteld worden.

We streven er naar om je zo goed mogelijk te voorzien van informatie over Rauw Brouwers en onze bieren. Deze link brengt je naar een infosheet met de belangrijkste info over ons en onze bieren. Op onze site kun je nog veel meer informatie vinden. Ook kun je de site gebruiken om je volgende bestelling te plaatsen.
Geen zin om op onze site te rondneuzen, of mis je bepaalde informatie? Trek maar aan de bel. We zijn er voor je. We werken immers samen!

Hierbij je gebruikersnaam en de link om je wachtwoord te resetten
Gebruikersnaam: $gebruikersnaam
Wachtwoord: Click to set

Met Rauwe groet,

Jeroen, Sven, Niek en Hein

Oja, bijna vergeten. We zijn je verplicht te wijzen op onze algemene voorwaarden die gelden als je met ons in zee gaat. Zie hieronder. Als je besluit ze door te lezen, is ons advies om er een bier bij te pakken.

 

Op alle overeenkomsten tussen u en Rauw Brouwers zijn de algemene voorwaarden van Rauw Brouwers van toepassing, zie http://www.rauwbrouwers.nl/algemene-voorwaarden. Daar kunt u ook een exemplaar in PDF downloaden.

 

Rauw Brouwers

 

 

Rauw Brouwers

Bedankt hè, Weissguy!

Ha $voornaam, lekker bezig!

Je bestelling #nummer, is door ons ontvangen. Een emotioneel moment wel, we nemen namelijk niet graag afscheid van onze bieren. Maar goed we brouwen natuurlijk niet alleen voor ons zelf. Daarom uit de grond van onze Rauwe harten: bedankt hè, Weissguy!


Wanneer leveren we?

We snappen dat je niet kunt wachten tot je onze heerlijke bieren aan je klanten kunt aanbieden, dus wat kun je verwachten: Elke maandag verwerken wij de bestellingen. In de dagen daarna verzamelt een van de Rauw Brouwers je bieren en levert de bieren volgens de overeengekomen afspraken. Heb je geen specifieke afspraak gemaakt maar moeten we wel ergens rekening mee houden, trek dan aan de bel. Mailtje of appje is genoeg.

Betalen

Hierna volgt een mail met de factuur en het bijbehorende factuurnummer. We vragen je die te lappen binnen 14 dagen onder vermelding van dat factuurnummer.

Te weinig besteld?

Kom je er nou net achter dat je een doos te weinig hebt besteld? Of heb je net de laatste bieren verkocht? Geen zorgen, je kunt altijd een nieuwe bestelling plaatsen via de site. Vind je dat te veel gedoe? Een mailtje naar bestellingen@rauwbrouwers.nl bellen of een appje naar je favoriete Rauw Brouwer kan natuurlijk ook. Geldt ook voor vragen hè, dat snap je.

Met Rauwe groet, Jeroen, Sven, Niek en Hein

Hieronder een overzicht van je bestelling:

[Bestelling #nummer] (datum)

ProductAantalPrijs
Bieren1€xx.xx
Subtotaal:xx.xx
Totaal:€xx.xx (inclusief €x.xx btw)

Factuuradres

$adresgegevens

www.rauwbrouwers.nl

Rauw Brouwers

Bedankt hè, Weissguy!

Ha $voornaam, lekker bezig!

Je bestelling #nummer, is door ons ontvangen. Een emotioneel moment wel, we nemen namelijk niet graag afscheid van onze bieren. Maar goed we brouwen natuurlijk niet alleen voor ons zelf. Daarom uit de grond van onze Rauwe harten: bedankt hè, Weissguy!


Wanneer leveren we?

We snappen dat je niet kunt wachten tot je onze heerlijke bieren aan je klanten kunt aanbieden, dus wat kun je verwachten: Elke maandag verwerken wij de bestellingen. In de dagen daarna verzamelt een van de Rauw Brouwers je bieren en levert de bieren volgens de overeengekomen afspraken. Heb je geen specifieke afspraak gemaakt maar moeten we wel ergens rekening mee houden, trek dan aan de bel. Mailtje of appje is genoeg.

Betalen

Hierna volgt een mail met de factuur voor de administratie. De betaling is al voldaan.

Te weinig besteld?

Kom je er nou net achter dat je een doos te weinig hebt besteld? Of heb je net de laatste bieren verkocht? Geen zorgen, je kunt altijd een nieuwe bestelling plaatsen via de site. Vind je dat te veel gedoe? Een mailtje naar bestellingen@rauwbrouwers.nl bellen of een appje naar je favoriete Rauw Brouwer kan natuurlijk ook. Geldt ook voor vragen hè, dat snap je.

Met Rauwe groet, Jeroen, Sven, Niek en Hein

Hieronder een overzicht van je bestelling:

[Bestelling #nummer] (datum)

ProductAantalPrijs
Bieren1€xx.xx
Subtotaal:xx.xx
Totaal:€xx.xx (inclusief €x.xx btw)

Factuuradres

$adresgegevens

www.rauwbrouwers.nl

Rauw Brouwers

Bedankt hè, Weissguy!

Ha $voornaam, lekker bezig!

Je bestelling #nummer, is door ons ontvangen. Een emotioneel moment wel, we nemen namelijk niet graag afscheid van onze bieren. Maar goed we brouwen natuurlijk niet alleen voor ons zelf. Daarom uit de grond van onze Rauwe harten: bedankt hè, Weissguy!


Ophaalinformatie

We snappen dat je niet kunt wachten tot je onze heerlijke bieren in huis hebt, dus maak snel een afspraak om je bieren op te halen. Wij zullen de bieren tot 3 weken na bestelling voor je bewaren, daarna drinken we ze zelf op.

Amsterdam - Noord (Jeroen): 06 17 55 04 68
Amsterdam - Jordaan (Sven): 06 19 26 67 87
Amsterdam - De Pijp (Niek): 06 57 48 86 15
Amsterdam - Oost (Hein): 06 20 67 13 50


Te snel op bestellen geklikt?

Kom je er nou net achter dat je een 6-pack te weinig hebt besteld? Of wil je nog het een en ander wijzigen in je bestelling? Geen zorgen, stuur ff een mail naar bestellingen@rauwbrouwers.nl – met je bestelnummer – en we lossen het voor je op. Geldt ook voor andere vragen hè, dat snap je.

Met Rauwe groet, Jeroen, Sven, Niek en Hein

Hieronder een overzicht van je bestelling:

[Bestelling #nummer] (datum)

ProductAantalPrijs
Bieren1€xx.xx
Subtotaal:xx.xx
Totaal:€xx.xx (inclusief €x.xx btw)

Factuuradres

$adresgegevens

www.rauwbrouwers.nl

Rauw Brouwers

Bedankt hè, Weissguy!

Ha $voornaam, lekker bezig!

Je bestelling #nummer, is door ons ontvangen. Een emotioneel moment wel, we nemen namelijk niet graag afscheid van onze bieren. Maar goed we brouwen natuurlijk niet alleen voor ons zelf. Daarom uit de grond van onze Rauwe harten: bedankt hè, Weissguy!


Verzendinformatie

We snappen dat je niet kunt wachten tot je onze heerlijke bieren in huis hebt, dus wat kun je verwachten: Elke maandag verwerken wij de bestellingen. In de dagen daarna maakt een van de Rauw Brouwers er mooi pakket van en dropt hem af bij onze makkers van PostNL. Zodra je pakket door hen is gescand, ontvang je bevestigingsmail met daarin een Track en Trace. Het moet dus wel heel raar lopen wil je je bestelling niet voor het weekend in huis hebben.

Te snel op bestellen geklikt?

Kom je er nou net achter dat je een 6-pack te weinig hebt besteld? Of heb je per abuis een verkeerd adres opgegeven? Geen zorgen, stuur ff een mail naar bestellingen@rauwbrouwers.nl – met je bestelnummer – en we lossen het voor je op. Geldt ook voor andere vragen hè, dat snap je.

Met Rauwe groet, Jeroen, Sven, Niek en Hein

Hieronder een overzicht van je bestelling:

[Bestelling #nummer] (datum)

ProductAantalPrijs
Bieren1€xx.xx
Subtotaal:xx.xx
Totaal:€xx.xx (inclusief €x.xx btw)

Factuuradres

$adresgegevens

www.rauwbrouwers.nl

Rauw Brouwers

Bedankt hè, Weissguy!

[Bestelling #nummer] (datum)

ProductAantalPrijs
Bieren1€xx.xx
Subtotaal:xx.xx
Totaal:€xx.xx (inclusief €x.xx btw)

Factuuradres

$adresgegevens

www.rauwbrouwers.nl

Rauw Brouwers

Je bestelling is onderweg

Ha $voornaam,

We hebben je pakket afgeleverd bij PostNL en als de bezorger er ook van af kan blijven komt het een dezer dagen aan.

Met Rauwe groet, Jeroen, Sven, Niek en Hein

Hieronder een overzicht van je bestelling:

Je kunt je order met de volgende PostNL Track & Trace code volgen: 3SFLES961435764

[Bestelling #nummer] (datum)

ProductAantalPrijs
Bieren1xx.xx
Subtotaal:xx.xx
Verzending:xx.xx via Verzenden (Alleen NL)
Betaalmethode:iDEAL
Totaal:xx.xx (inclusief 3.91 btw)

Factuuradres

$adresgegevens

Verzendadres

$adresgegevens

www.rauwbrouwers.nl

Je kunt per locatie de voorraad flesjes aanpassen.

Stappen:

  1. Ga naar 'Atum Inventory' en kies 'Manufacturing Central' (flesjes zijn namelijk geclassificeerd als product parts en dozen zijn geclassificeerd als raw materials)
  2. Klik op de 3 'suikerklontjes' om het menu uit te vouwen bij het product. Bij de kolom 'Total in warehouse' zie je de aantallen staan. 
  3. Door op het aantal te klikken kun je dit aanpassen.
  4. Klik op 'set' om op te slaan en daarna bovenin de pagina op 'save data'

Om een beetje in de gaten te houden of we veel weggeven houden we een inventory log bij voor weggeef en breukflesjes.

Stappen

  1. Ga naar 'Atum Inventory', 'Inventory Log'
  2. 'Add new log'
  3. kies voor 'other' bij weggeef of 'warehouse damage' bij breuk
  4. typ bij 'custom log name' de tent waar je het hebt weggegeven.
  5. Klik 'create' om daarna de producten toe te voegen.
  6. Ze de 'log status' op complete en klik op 'update' 

De tool staat nu nog niet live dus momenteel zijn het wat meer stappen dan als het straks live staat. Nu heb ik de map verborgen en dien je deze eerst zichtbaar te maken.

  1. Ga naar 'Pagina's', 'Alle pagina's'
  2. Kies voor 'Bewerk met Elementor' op de pagina 'Homepage'
  3. Aan de linkerkant zie je een menu om te bewerken, aan de rechterkant zie je de webpagina zoals deze er nu uit ziet. Waarschijnlijk moet je eerste de age-gate melding wegklikken.
  4. Ga naar de onderkant van de pagina. Daar zie je de Google-Map add-on. Klik er met de linkermuis op en het menu aan de linkerkant geeft bij 'inhoud', 'addressess'
  5. Je ziet nu alle reeds ingevoerde retail en horeca adressen. Klik op het kopieericoontje van het laatste adres zodat je niet alles hoeft aan te passen.
  6. Vul de 'lattitude' en 'longitude' van je locatie in zodat Google Maps dit uit kan lezen en vul de 'address title' in (de naam van de tent)
  7. De 'lattitude' en 'longitude' kun je uit Google maps zelf halen.
    1. Typ je locatie in op maps.google.nl
    2. zoek je locatie op
    3. klik er met de rechtermuisknop op.
    4. Selecteer 'Wat is hier?'
    5. Nu ontstaat er een kleine box met coordinaten op het scherm. Kopieer deze en plak deze in de webpagina bewerker van elementor.

Dit zijn 2 vragen in één. Dus ook 2 antwoorden:

Voorraad op nul:

  1. Om de voorraad van een (niet bier) product volledig om nul te zetten:
    1. Ga naar Atum Inventory - Stock Central.
    2. Ga naar het juiste product en klik eventueel de 3 doosjes aan als het gaat om een product dat op meerdere locaties ligt. Dan klapt het product zich open en zie je de voorraad van de verschillende locaties.
    3. In de Kolom 'Current Stock' kun je handmatig de aantallen aanpassen.
    4. Vergeet niet op 'Save data' te klikken bovenin.
  2. Om de voorraad van een bier product volledig om nul te zetten:
    1. Ga naar Atum Inventory - Manufacturing central.
    2. Ga naar het juiste product en klik eventueel de 3 doosjes aan als het gaat om een product dat op meerdere locaties ligt. Dan klapt het product zich open en zie je de voorraad van de verschillende locaties.
    3. In de Kolom 'Current Stock' kun je handmatig de aantallen aanpassen.
    4. Vergeet niet op 'Save data' te klikken bovenin.
    5. Ga dan naar Atum Inventory - Settings - Tools
    6. Klik op 'Sync now' bij Sync WooCommerce stock with calculated stock

Tekst bij niet meer op voorraad:

  1. Ga naar Producten - alle producten en kies voor bewerken bij het juiste product. 
  2. In de box 'Product gegevens' ga je naar 'Stock status'
  3. Typ daar bij 'Available on backorder' de tekst die je wilt zien bij een bestelling die niet meer op voorraad is maar wel besteld mag worden.
  4. Vergeet dit niet te doen voor beide soorten (6-pack en doos) als het om bier gaat.